Wróć do listy aktualności 2016-06-09

Całkowicie jadalne opakowanie 6-paka piwa! Co na to polskie browary?

W pełni jadalne opakowanie to opaska na 6 puszek piwa. Powstaje z odpadów warzelniczych tj. resztek zbóż. Innowacja browaru Saltwater jest odpowiedzią na badania Greenpeace. Wynika z nich, że 80% żółwi morskich i 70% ptaków morskich połyka lub zaplątuje się w niebezpieczne odpady z tworzyw sztucznych znajdujące się w oceanach.

Źródło: www saltwaterbrewery.com

Początkowo opakowanie miało być z wodorostów, ostatecznie udało się wykorzystać resztki jęczmienia i pszenicy - wyjaśnia Chris Gove, prezes browaru z Florydy. Przyswajalność i strawność tych opakowań była badana przez biologów morskich. 6-paki są biodegradowalne w pełni po 3 miesiącach.

Źródło: www saltwaterbrewery.com

Źródło: www saltwaterbrewery.com

Projekt rozpoczęto w 2015 roku. Obecnie 400.000 sztuk puszek miesięcznie piwa Screaming Reels IPA - flagowego produkt tego browaru – jest pakowane w jadalne wielopaki.

Źródło: www saltwaterbrewery.com

Problem śmieci jest jednym z 3 kluczowych zagrożeń ekologicznych Polaków (53% respondentów) - wynika z badania Ministerstwa Środowiska. Brak jest jednak twardych danych czy pro-ekologiczne opakowania mają bezpośredni wpływ na wybory polskiego konsumenta.

Źródło: www.shutterstock.com

Od 10 lat SiebertHead jest członkiem zespołów innowacyjnych u klientów FMCG. Pomagamy konwertować wschodzące trendy na konkretne wizje nowych opakowań i nowych produktów. Eko-innowacje opakowań to nadal temat CSR a nie element brand marketingu.

W latach 2016-17 może dojść do całkowitego rozpadu portfela KPSA i przejęcia marek Tyskie, Żubr, Lech, Książęce, Redds przez różnych inwestorów. Taki scenariusz znacznie zmieni rynek i zwiększy konkurencyjności.

Czy polskie browary wpisały innowacje pro-ekologiczne w opakowaniach w plan budowania przewagi konkurencyjnej? Czy dopiero przyszły moralny bojkot i tzw. świadoma konsumpcja pokolenia dzisiejszych nastolatków wymusi działania z zakresu zielonego marketingu?

Istotą innowacji w marketingu jest tworzenie DZIŚ produktów, które odpowiadają na PRZYSZŁE a nie obecne potrzeby konsumentów. Kto w w branży FMCG się spóźni?

Źródło: www.shutterstock.com


Poprzedni wpis

Następny wpis