Wróć do listy aktualności 2016-06-29

Czy prawo hedonistycznej asymetrii jest zagrożeniem dla opakowań Twojej marki? Sprawdź dlaczego iluzja jest gorsza od niskiej jakości!

Każdy z nas doświadczył iluzji z Internetu. Koszula kupiona on-line ma inny odcień niż na zdjęciach. Naczynia wyglądały na szklane a w sklepie - są plastikowe. Hamburger na zdjęciu w menu McDonald’s to wręcz fantasy w porównaniu z tym co trafia do Twoich ust.

Iluzja dotyczy także wizualizacji opakowań. Nadal stanowią one kluczowy nośnik identyfikacji marki więc masowo trafiają do sieci jako komponent wizerunku. W dodatku lwia część budżetu marketingowego inwestowana jest w strefę digital.

Render czyli hiperrealistyczna ilustracja powszechnie zastępuje fotografię cyfrową opakowania (packshot). I tu powstaje ogromna pokusa prezentacji wyidealizowanego opakowania. Technologie wizualizacji dają nieograniczone możliwości i są coraz tańsze.

Pamiętajcie jednak, aby nie przesadzić jak Carlsberg Export z premiumizacją designu na EURO 2016. Trójwymiarowy render opakowania piwa zachwyca, a rzeczywista puszka w sklepie – rozczarowuje. Wygórowane oczekiwania powstały w necie. Emocjonalny zjazd – szybko otrzeźwia przy półce.

Innowacyjny marketing skoncentrowany jest na istocie zachowań konsumenckich. Konsumenci nie tyle kupują produkty - co chcą doświadczać, szukają korzyści i wrażeń (consumer experience). Skoro marki kreują przeżycia i powinny angażować emocjonalnie (consumer emotional engagement) muszą być wiarygodne we wszystkich nośnikach brandingu!

Prawo hedonistycznej asymetrii mówi, iż negatywne uczucia towarzyszą nam długo – w przeciwieństwie do pozytywnych, które szybko znikają. A opakowanie ma swoją reputację i często angażuje nabywcę! Sprawdźcie więc czy przypadkiem nie psujecie wizerunku produktu w Waszym dziale marketingu nieustanną potrzebą doskonalenia.


Poprzedni wpis

Następny wpis