Wróć do listy aktualności 2016-06-03

Nowy trend: MOCKTAIL – czy orzeźwi Polskę i Europę Centralną? Zobacz jak design może kreować unikalność nowego segmentu.

Przyjemność orzeźwienia to kluczowa potrzeba konsumenta, która napędza sprzedaż napojów w lecie. Konsumenci mają wiele alternatyw: woda, napoje, soki, piwa. Ten tradycyjny podział już nie istnieje.

Coraz mocniejwidoczna kategoria piw z 0% alkoholu dowodzi, że konsumenckie bariery orzeźwienia da się pokonać! Znika problem moralnego zakazu picia piwa gdy uprawiasz sport, jesteś w ciąży, siedzisz za kierownicą czy opiekujesz się dzieckiem.

Może nadchodzi więc: mocktail? To drink bezalkoholowy inspirowany recepturami i nazwami ich alkoholowych odpowiedników znanych jako long drinks. Mocktail - jak piwo 0% alk. - pozwala cieszyć się unikalnym smakiem i orzeźwieniem bo nie zawiera alkoholu. A smakuje jak np. gotowa margherita czy caipirinha! Nazwa powstała od angielskich słów to mock – imitować, udawać i coctail – koktajl.


Źródło: www.shutterstock.com

Design opakowań zaciera granice między kategoriami. Producenci wyszarpują sobie fragmenty rynków pokrewnych. Stąd wody smakowe i ice tea odbierają sokom, shandy i radlery – piwu i napojom gazowanym, lemoniady - wszystkim. Komu odbierze mocktail? Design opakowania ma kluczowe znaczenie dla budowania nowej sub-kategorii. Prekursorem mocktaili w Polsce są Owoce Świata z Tymbarku - kolejny sukces Grupy Maspex sprzed dekady. Jednakże produkt trafił do zwykłych kartonów i butelek PET skupiając uwagę na egzotyce owocu.

Dla firmy Mocktails Beverages Inc. unikalny design opakowania jest integralnym elementem strategii marki. Szklane butelki mają kształt shakerów barmańskich. Proste i genialne czerpanie z insight’u konsumenckiego. Unikalne na półce supermarketu. Do tego nazwy wariantów: Karma Sucra Cosmopolitan, Vida Loca Margarita, Sevilla Red Sangria i Scottish Lemonade Whiskey Sour. Ani grama alkoholu, cukru, cholesterolu, kalorii, GMO, glutenu, alergenów i substancji konserwujących!

Źródło: www.mocktails.com

Nie bez powodu wiele projektów doradczych i audytów, wykonanych przez SiebertHead w ostatnich latach, ma charakter strategiczny. Naszymi raportami i analizami marek odpowiadamy bowiem na pytanie nurtujące marketerów - wizjonerów: Czego możemy się nauczyć od innych kategorii? Są one bazą dla wspólnego tworzenia design briefów i następnie kreacji nowych produktów. Projektowanie opakowań dla NPD musi wynikać bezpośrednio z potrzeb konsumentów, tu nie ma miejsca na frywolną kreację.



Poprzedni wpis

Następny wpis