Wróć do listy aktualności 2016-06-21

11 wyróżniających się opakowań futbolowych. Zobacz jak marki FMCG ogrzewają wizerunek w blasku EURO 2016.

Wydaje się, że wykupienie licencji na wykorzystanie identyfikacji turnieju gwarantuje marce trwanie w sercach i umysłach konsumentów - tak długo jak piłka w grze. Oto 11 opakowań, które chcemy wyróżnić. Jedne - docenić, inne - skrytykować i zachęcić by starały się bardziej w designie opakowań okazjonalnych.

1. Flagi ułożone z czekoladowych pastylek M&M’s to prosta metoda łącząca turniej z samym produktem. Zabawne, bezpretensjonalne i zgodne z charakterem marki.


2. Pasta do zębów w 3 kolorach flagi Niemiec to oferta Rossmanna. Grafika opakowania Perlodent Med - nieciekawa jednak doceńmy świetną ideę samego produktu!

3. Mars mówi kibicom: #believe (#uwierzcie). Śmiało wykorzystuje charakterystyczne liternictwo marki. Prawie rezygnuje z ekspozycji logo na opakowaniu. To błyskotliwe odwołanie się do emocji konsumentów. Brawo za odwagę i wiarę w inteligencję konsumenta, że zrozumie przekaz.


4. Markę Tarczyński wyróżniamy za taktykę we współpracy z siecią Lidl. W szczególności za sugestywną i zabawną nazwę produktów: EURO ROZGRYZKI 2016. Doskonałe rozumienie sposobu konsumpcji połączone z futbolowym językiem.


5. Nie jest łatwo powtórzyć sukces 5-tego Stadionu. Jednak lider musi starać się bardziej. Szkolna ‘mocna trója’ dla piwa Tyskie za brak koncepcji i zerowe emocje w designie opakowań futbolowych. Wypijmy za błędy…

6. Swatch jak zawsze minimalistyczny. Trafione w punkt opakowanie, błyskotliwie zintegrowane z limitowaną wersją zegarka. Mistrzostwo w obszarze product experience.

7. Coca-colę chcemy wyróżnić za nieuleganie promocyjnemu kiczowi. Nonszalancka interpretacja flag narodowych pozostaje świeża, czytelna i bardzo nowoczesna. Łatwość aplikacji designu na różne formaty i techniki zadruku opakowań także ma tu znaczenie.

8. Uznanie za spójność designu i jakość grafiki dla marki Bitburger. Niemiecka precyzja połączona z dynamiką futbolu.

9. Golden Shoe Scotch Whisky to szczyt kiczu, przerost formy nad treścią i opakowanie wyjątkowo drogie w produkcji. Niby złoty but ale futbol to także wysiłek fizyczny i pot… chyba ta whisky stanęła by nam w gardle.

10. Wyróżniamy Heinekena z śmiałą interpretację symbolu marki i systematyczne dążenie do premiumizacji brandu. To dowód, że opakowania promocyjne mogą budować wartość marki a nie tylko szybką sprzedaż.


11. Pomysłowe rozwiązanie przedstawiła Biedronka. ‘Zestaw Kibica’ zawiera 4 puszki orzeszków w różnych kolorach na: pierwszą połowę meczu, przerwę, drugą połowę i ew. dogrywkę. Brawo za pomysł.

Przy wszechobecnym kiczu opakowań z Biedronki ten produkt i design zasługują na wyróżnienie. Szczególnie chwalimy nazewnictwo i hasła. Marketingowe call-to-action ‘Chwyć na mecz!’ i slogan podkręcający jakość: ‘Orzeszki z pierwszej ligi! Wchodzą w grę! wraz z nazwą zestawu i 4 puszek tworzą spójną i emocjonalną ideę.

Z okazji EURO 2016 nie znaleźliśmy opakowania równie interesującego i wysokiej jakości jak beczka (keg) Moretti, w której to włoskie piwo sprzedawane było w czasach ‘Koko koko euro spoko’ czyli podczas EURO 2012 w Polsce.


Poprzedni wpis

Następny wpis