Wróć do listy aktualności 31-05-2016

​Design patriotyczny – trudny temat.

Coca-Cola wprowadza na rynek unikalne opakowanie okazjonalne. Branding marki został zminimalizowany a całą powierzchnię puszki zajmuje amerykańska flaga ze sloganem: Jestem dumny, że jestem Amerykaninem. Puszka jest hołdem dla gigantycznej organizacji charytatywnej USO.org z okazji jej 75-lecia. USO wspomaga weteranów, żołnierzy, ich rodziny i promuje patriotyzm. Dysponuje także budżetem rocznym o wartości ponad 300 mln USD.

Zbliżające się EURO 2016 będzie świetnym sprawdzianem dla polskich marketerów i marek FMCG w ich niełatwych zmaganiach z polskim patriotyzmem. Design i komunikacja marketingowa będą musiały lawirować pomiędzy pozytywnymi emocjami sportowymi, ryzykiem patetycznego kiczu i politycznymi insynuacjami. Patriotyzm to nadal trudny temat w brand marketingu w Polsce. Będziemy śledzić polskie marki i pokazywać ich design patriotyczny!

Zdjęcie: Business Wire