Wróć do listy aktualności 18-07-2016

Trend: upcykling opakowań. Stare jest teraz znowu nowe!

Współczesny design opakowań jest skuteczny długofalowo tylko wtedy gdy uwzględnia 2 zasadnicze nurty w komunikacji marketingowej. Po pierwsze odpowiada wprost na insight konsumencki. Po drugie czerpie z analizy trendów.

Niniejszy artykuł dotyka niewielkiego wycinka naszej pracy w SiebertHead. Oto kilka słów o jednym z kilkudziesięciu trendów, które inspirują nas w pracy twórczej nad designem opakowań.

Upcykling to zaawansowana forma recyklingu. Polega na przerabianiu zużytych opakowań (lub/i śmieci) w produkty użytkowe i dzieła sztuki. W tym trendzie kreatywność i twórcze podejście to klucz do podniesienia statusu zużytego opakowania. Konsumenci wykorzystują wyłącznie manualne zdolności aby przetworzyć zużyte opakowania w unikalny ‘nowy’ przedmiot. Emocje związane z taką twórczością mogą przenosić się na markę, której opakowania zostały ponownie wykorzystane. Zaangażowanie wyobraźni do tworzenia ‘czegoś z niczego’ i możliwość wyrażenia samego siebie są tu zasadniczą motywacją. ‘Upcyklingując’ stare opakowania ‘upgradujemy’ nasz własny wizerunek. Dokładnie tak samo jak marki, które kupujemy i używamy określają to kim jesteśmy w otoczeniu.

Oto niesamowity przykład ponownego użycia butelek markowych piw do dalszej konsumpcji! Nie mamy tu do czynienia z workami po proszku do prania przerobionymi na damską torebkę – typowy efekt upcyklingu. Widzimy ekstremalną spójnością między upcyklinkowanym szkłem a konsumpcją piwa. Zastanówcie się jak upcykling może inspirować Was w dziale marketingu do coraz bardziej wyszukanych form ekspozycji brandingu Waszej marki!?

Chcecie więcej wiedzieć o trendach? Zapytajcie o nasze szkolenie DesignTalks™!