Wróć do listy projektów

Carlsberg Export

Klient: Carlsberg Breweries, Dania

Rok: 2001-2002

Kraj: Wielka Brytania i EU

Kategoria: 

Alkohole

Opis

Koncepcja identyfikacji oparta na "Wielkim C" dla Carlsberg Export ma unikalny charakter w skali globalnej a jej "zasięg rażenia" dużo większy niż zakładano początkowo.

Projekt obejmował grafikę opakowań i projekty wzornicze butelki i nalewaka na bar. Pierwotnie nowy design miał służyć zdecydowanemu odróżnieniu Carlsberg Export od standardowego lagera Carlsberga i bardzo podobnych marek: Heineken i Grolsch, usprawiedliwiając wyższą cenę za Carlsberg Export.

Jednak porażająco unikalny nalewak stał się ostatecznie symbolem całej marki Carlsberg na wielu rynkach. Po raz pierwszy na świecie nalewak jest równie mocną ikoną marki co jej branding.

Opakowania i nalewak otrzymały prestiżowe nagrody branżowe. Statuetka w kształcie nalewaka stała się także trofeum dla Najlepszego Piłkarza podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w Portugalii 2004.

Zobacz podobne