Wróć do listy projektów

Efes

Klient: Efes Breweries, Turcja

Rok: 2008

Kraj: Cały świat

Kategoria: 

Alkohole

Opis

Design marki Efes to historia brandingu 360 stopni, a więc pełnej integracji komunikacji wizualnej marki.

Wielu Europejczykom piwo Efes kojarzy się z wakacyjną sielanką na tureckiej riwierze lub koszykarską Euroleague. O Efes myśli się poważniej ze świadomością, że to ósme piwo Europy pod względem sprzedaży, dostępne na ponad 50 rynkach świata, produkowane przez jeden z 12 największych browarów świata.

Efektem prac SiebertHead jest nowoczesny wizerunek marki kosmopolitycznej, uwzględniający specyfikę rynków nietypowych – jak Rosja czy kraje arabskie – ale jednocześnie głęboko zakorzeniony w tureckiej tradycji. Efes jest sponsorem kilkunastu klubów sportowych i instytucji kulturalnych w Azji Mniejszej; ma 82% udziałów w tureckim rynku piwa gdzie uchodzi za symbol narodowej dumy.

Projekt SiebertHead obejmował nową grafikę marki, etykiet i puszek, projekty wzornicze butelek, nalewaków barowych i kufli, elementy miejsc sprzedaży i sponsoringu, opakowania zbiorcze i promocyjne dedykowane różnym rynkom Europy i Azji.

Nowy design łączy skuteczniej identyfikację marki Efes z jej rzeczywistą rynkową aktywnością przez konsumentów kojarzoną ze sportem, spontanicznością i wolnością.

Zobacz podobne