Projektowanie opakowań

Projektowanie opakowań a zarządzanie kategorią - na czym polega zintegrowane działanie?

W zdecydowanej większości kategorii produktów FMCG decyzja konsument o zakupie wciąż zapada bezpośrednio przed sklepową półką. Wszelkie formy reklamy mają wpływ na kształtowanie świadomości i masową popularyzację marki jednak to design opakowania jest prawdziwym bohaterem w tej grze rynkowej. Decyzje zakupowe w 90% to emocje. Tak więc projektowanie opakowań może mieć bezpośredni wpływ na to co trafi do koszyka milionów nabywców.

Większość agencji designerskich stara się hipnotyzować kreatywnością ich potencjalnych klientów, aby przekonać producentów, iż grafika opakowań powinna przede wszystkich zachwycać. Jednak zachwyt jest trudny do zmierzenia i nie koniecznie przekłada się na sprzedaż.

W SiebertHead wierzymy, że design opakowania ma istotą rolę w marketing mix tylko wtedy, gdy na prawdę wyróżnia markę na półce i wywiera wyraźny wpływ na postawę konsumenta. Projektowanie opakowań można nazwać skutecznym gdy prowadzi bezpośrednio do wzrostu sprzedaży. Współczesne zarządzanie kategorią wymusza na designie opakowania większą perswazyjność sprzedażową. Stąddesign opakowania jest dobry tylko wtedy gdy: 1) ikonizuje opakowania na półce czyniąc je odmiennymi od pozostałych, 2) buduje spójny system z opakowaniami zbiorczymi dając większy stand-out, 3) maksymalizuje korzyści dla konsumenta i 4) ponadnormatywnie uwodzi ‘apetycznością’.

W SiebertHead projektowanie opakowań ma być efektywne głównie w miejscu sprzedaży. Analizujemy wiele aspektów brandingu z perspektywy konsumenta poruszającego się między półkami i z perspektywy producenta – właściciela marki budującego przewagę konkurencyjną. Środowisko retail jest naszą specjalizacją. Efektywne zarządzanie kategorią to kluczowa korzyść ze współpracy z SiebertHead a systemowe projektowanie opakowań jest jego niezbędną częścią składową. 

Dysponujemy własnymi narzędziami analizy wizualnej marki, planowania portfolio, usprawniania procesów opakowaniowych po stronie klienta. Służymy doradztwem w optymalizacji kosztów opakowań. Budujemy scenariusze rozwoju przyszłego asortymentu dostosowanego do trendów rynkowych. W naszych projektach integrujemy wiedzę działów trade marketingu, zakupów, sprzedaży, marketingu i badań i rozwoju w jeden koherentny proces.

Poznaj na czym polega Design ZintegrowanyTM w SiebertHead!